keskiviikko 21. syyskuuta 2016

Kansioita läjäpäin

Koulun kässänope jäi eläkkeelle ja toi kaaaaikeeen opiskeluaikaisista kässämatskuista lähtien koulun leikkuunpöydälle. Pikkuhiljaa olen neljää pahvilaatikkoa tyhjännyt, kun en raaski heivata sekajätteeseenkään. Muitakin luokassa kässää opettavia oon kehoittanut penkomaan itselleen opetusmatskua. Ei nähdäkseni ole kovinkaan kummoisesti kelvannut. Harrastusta on haitannut oppitunnit (?!) ja se, että omien tuntieni jälkeen luokassa pitää aina joku muu tuntejaan.

Olen löytänyt ihanaa 70-luvun nostalgiaa, vaivalla ja tarkkuudella tehtyjä tilkkuja sekä kaunokirjoituksella tehtyjä tuntisuunnitelmia, joita kukaan ei enää jaksa lukea. Hienoimmista esimerkeistä tullee vaikka upeita kortteja. Joku saattaa vielä luulla, että mä oon niin taitava ja viitseliäs ;)) No, onhan noita samantyyppisiä mappeja itselläkin riittävästi, ja vuosikymmenten materiaalit myös toisesta opetuskoulustani.

No, kaikkea ei voi säilyttää, kun luokassa oli jo ennestään kymmeniä mappeja sekä pikkulaatikoita täynnä jotain epäilemättä asiaan liittyvää. Niiden aika on sitten joskus, kun kaipaan lisää ilmaista harrastusta...


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti